http://forum.politics.be/showthread.php?t=138871
'Ons' Nederlands Elftal op jacht naar de wereldtitel
Eberhard Leclerc
Met verwijzing naar deze draad wil ik iedereen die Vlaanderen een warm hart toe draagt, ieder die onze taal en cultuur hoog houdt vandaag een gelukkige 11 Juli toewensen.
Mij pakte was dat Eberhard uit Kraaimen spreekt over "ons Nederlands elftal".
En het is idd ons elftal zowel voor N-Nederland als Z-Nederlanden. Wij vinden langzaam onze wortels terug en die liggen niet in Belziek.
Ook deze sportieve prestatie, hopelijk op een overwinning, draagt daarin bij.
Steeds verder gaat de bevrijding van de Zuidelijke Nederlanden ook op sportief terrein.
Vlaanderen kleurt Oranje en is toch Vlaanderen. Wij worden geen Ollanders, maar mogen ontdekken dat onze wortels Nederlands zijn.
Wij leven in nog door frans taalimperialisme bezet gebied, maar de bevrijding is nabij. De Nederlandse leeuw, de Leo Belgicus brult vandaag. De latijnse benaming voor de verenigde Nederlanden, Confederatio Belgica hebben de bezetters gepakt en verdraaid in Belgique, als naam voor de franse vazalstaat.
Los van de uiteindelijke uitslag vanavond blijft dit een historisch moment.
Tuurlijk hoopt en wenst ieder de winst, ik doe nooit voorspellingen.
Miss raar maar ik hecht persoonlijk aan de overwinning van Oranje ook een culturele, politieke historische, naast de sportivieve, waarde toe.
Mag 11 juli 2010 dan ook een bijzonder betekenis krijgen en ieder een gelukkig feestdag gewenst.
Dat de Vlaamse leeuw samen met zijn Oranje broertje mag brullen:
Aanvalluuuuuuuuuh !!!!