Peeters is weer een boeltje aan het maken van het onderscheid tussen gewesten en gemeenschappen. De term regionalisering klopt in de meeste gevallen immers niet. De gezondheidszorg wil men bijvoorbeeld niet regionionaliseren maar communautariseren. En bon de regionalisering van de spoorwegen zal uiteraard de efficiëntie verhogen. Nadat is gebleken dat de opdeling van de NMBS in drie delen de situatie heeft verslechterd is het uiteraard perfect logisch om dat bedrijf op te delen in 10 delen. Vlaamse spoorwegen, Brusselse spoorwegen!

, Waalse spoorwegen. Elk met een vervoermaatschappij, infrastructuurbeheerder en holding met daarboven nog eens een overkoepelend orgaan om de (internationale) en integewestelijke treinen (Brussel!) te organiseren. En het grappigste van allemaal is dat dit de kans vergroot dat we binnen 10 jaar allemaal met de DB of SNCF rijden. Ik zie het al voor me. Dat is maar één voorbeeld. En bon om de de stelling dat Vlaanderen beter de infrastruur zou beheren dan de federale overheid volstaat het gewoon om te kijken naar de infrstructuur van de Vlaamse wegen en de manier waarop men grote projecten uitvoert.