Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Het was te warm gisteren.
En vandaag wordt het ook weer zo'n dag voor wéér iets anders dan het forum.
Toch deze reactie:
in mijn hoedanigheid van inwoner van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest neem ik nota van wat de heer Peeters daar zo allemaal toegesproken heeft.
Ik kan alvast moeilijk beweren dat zijn aankondiging dat hij niet van plan is Brussel los te laten mij niet beroert.
Ik zal in de loop van de komende weken mijn standpunt terzake bepalen.
Ik zal mij eerst grondig informeren over de aard van de greep die hij nu op Brussel meent te hebben.
Immers, wie iets al dan niet wil loslaten, moet datzelfde iets uiteraard eerst wél in de hand houden (denk nu maar even aan de bekende, beroemde, befaamde, ja zelfs beruchte tien vogels).
Verder ziet het er naar uit dat de minister-president van Vlaanderen door de bevolking van zijn Gewest al bij al vrij positief wordt gewaardeerd. Dat meen ik te mogen opmaken uit de diverse berichtgeving terzake.
Dat is ook zo voor de minister-president van mijn Hoofdstedelijk Gewest (al behoor ik niet tot diegenen die hier zo'n positieve waardering durven uitspreken). Mijn minister-president zal evenwel nog wat moeten wachten vooraleer ook hij - alwéér - een menigte onderdanen nogal officieel mag toespreken.
Wat ik wel moet toegeven is dat mijn minister-president en jullie minister-president toch aardig wat overeenkomsten vertonen: ze dragen allebei een bril, spreken allebei graag op eerder zalvende tonen en maken daarbij allebei wel wat fouten tegen het Algemeen Nederlands, menen allebei dat ze het warm water hebben uitgevonden, zien allebei graag hun eigenste zichzelf op die zetel van de minister-president zitten, en moeten allebei een beetje op hun lijn letten (jullie minister-president doet het daarin beter dan de mijne. Hij is dan ook jonger, en misschien iets minder geneigd goede raad in de wind te slaan).
Ik wens jullie (en beide minister-presidenten) verder een prettige dag.
Zomerse groet,
djimi
|
Djimi, dit moet het eufimisme van het jaar zijn ! Het Nederlands van Peeters is ronduit schabouwelijk !
Meer : is het nog wel Nederlands ???