Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Mensen die in twee verschillende landen wonen kunnen nooit in dezelfde straat wonen. Het is vreemd dat sommige nationalisten die zovee belang hechten aan grenzen tussen het Brussels gewest en het Vlaamse gewest opeens complete wartaal beginnen uit te slaan als ze geconfronteerd worden met de consequenties van sommige van hun waanzinninge voorstellen voor Brussel en haar inwoners.
|
Ik doe ook graag waanzinninge voorstellen voor Brussel en haar inwoners.
Laten we om te beginnen de positie van het Nederlands in vraag stellen. Zou het niet veel gemakkelijker zijn om gewoon alles in één taal te doen, en kan dat eigenlijk een andere taal zijn dan het Frans?
Vervolgens moeten we een corridor naar Wallonië hebben.
Ooit zullen we immers gedwongen zijn - dat staat in de sterren geschreven - om onze Franstalige enclave met een verdedigingsmuur tegen al te fanatieke flaminganten te beschermen, en het zou al te gek zijn dat we dan niet meer naar onze Franstalige Broeders en Zusters in de rest van la Francophonie zouden kunnen wandelen, fietsen of rijden zonder daarbij over met
repli sur soi en kerktorenmentaliteit besmette bodem te moeten.
En dan moet er uiteraard ook maar eens nagedacht worden over de bevrijding van onze onfortuinlijke Franstalige Broeders en Zusters in de
Périphérie.
Het wordt hoog tijd dat deze
misérables, condamnés par le mauvais sort van onder het fascistoïde flamingantenjuk vandaan worden gehaald. Een '
vraie dimension pour Bruxelles' had al twintig jaar geleden tot stand moeten worden gebracht, maar ja, met die anti-progressieven uit het Noorden des Lands duurt het altijd wat langer voordat ze het ware
lumière zien, nietwaar?
...
Wat zegt u? Is er al een politieke partij die mijn voorstellen uitdraagt?
Verdomme zeg, had ik dat op 13 juni maar geweten!