Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2010, 15:08   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mis...

Allé, ik geef toe, hij heeft één keer naar de Duitstaligen verwezen, zonder hen evenwel de mogelijkheid aan te bieden zelf in te staan voor hun eisen/rechten/vragen/wat dan ook.

Omdat ik braafkes ben: het citaat: "Dames en heren, u hoort dat we een oproep lanceren tot onze Waalse landgenoten om naar een diepgaande hervorming te streven om te komen tot een nieuwe werkbare structuur waar Walen en Vlamingen – en natuurlijk mag ik de Duitstaligen niet vergeten – zo goed mogelijk aan hun trekken komen en waar iedereen naar eigen goeddunken een stevig eigen beleid kan voeren dat de andere entiteiten niet hypothekeert."
Een oproep naar de "Waalse landgenoten", niet naar de Brusselaars, noch naar de Duitstaligen. De Walen/Vlamingen zullen wel voor hen zorgen...
Waarom zou hij Brussel nog eens apart moeten vernoemen? Vernoemt hij ook de Antwerpenaren of de Gentenaars apart?

Peumans is Vlaams parlementsvoorzitter en dient dus het Vlaams parlement te vertegenwoordigen. Wanneer zijn toespraak binnen het kader van de 5 Vlaamse resoluties passen, zie ik niet wat er mis mee is. Daarin gaat men uit van de 2+2-idee: twee deelstaten (Vlaanderen en Wallonië) en twee ondergeschikte structuren met zekere autonomie (Duitstaligen en Brussel).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden