Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno
De waarheid hier is dat wij evolueren en ons verder ontwikkelen.
|
Deze waarheid is geen waarheid maar een oordeel en dit oordeel is tijdelijk, dat wil zeggen dat het een zin of geen zin heeft in het bereik van de huidige toestand van de evolutie en ontwikkeling. Een verdere ontwikkeling en evolutie betekent een verdere ontwikkeling en evolutie van de factoren die het oordeel beïnvloeden, hetzij uzelf (uw bewustzijn), hetzij de omgeving die er ook verder evolueert enzovoort.
En nu mag je het verband leggen tussen deze reactie en inhoud van 'Dag meneer Darwin' a.u.b, zodat ik wat volledig inhoudelijk kan volgen.
Citaat:
Dat wij een deel van de natuur zijn en dat we met ons denken er ons buiten kunnen zetten.
|
En dat betekent? Is jouw huis bijvoorbeeld De natuur en met jou denken kun je buiten deze natuur zijn, of probeer je iets anders (al dan niet metaforisch) uit te drukken?
Leg het verband tussen deze reactie en het onderwerp van 'Dag meneer Darwin', a.u.b.
Citaat:
Als mens nemen we een speciale plaats in de natuur omdat wij onze omgeving kunnen herscheppen.
|
Noch ik noch het onderwerp van 'Dag meneer Darwin' ontkent dit hoor, wij nemen een speciale plaats omdat wij onze omgeving kunnen herscheppen, voetbal kunnen spelen en muziek kunnen maken, maar verder wat? Ik bedoel wat heeft dit te maken met de inhoud van 'Dag meneer Darwin'?