Discussie: Dag meneer Darwin
Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2010, 23:11   #77
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nee, nee, om den drommel niet. Onze porpo studeert filosofie en hij is nu bezig met het hoofdstuk van het bewustzijn en de waarneming, het ik, het zelf en de geest en dus met Descartes.
Nee Piero, Porpo is iemand die niets begrijpt, die niet kan discussiëren, die niet wil discussiëren, die geïndoctrineerd is, die niet voor kritiek open staat en die met """een bepaalde gesprekstechniek""" (((((zieltjes))))) probeert """""te winnen"""""?

http://forum.politics.be/showthread....6012&page=3#52

En nee, ik ben niet bezig met het zijn, essentie van het zijn en wat 'ik' zou moeten zeggen en dat soort fundamentele vraagstukken want daar hield ik me mee bezig toen ik amper 14 was, nu probeer ik dat af en toe gewoon vanuit verschillende filosofische benaderingen te herzien met nadruk op fenomenologische school. Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek naar de terugkeer van sofistiek in 'moderne' filosofieën en stromingen waarbij de nadruk meer op Darwinisme, William James en Auguste Comte ligt.

Het gemakkelijkste te begrijpen is natuurlijk de evolutie. Ik verwacht van een darwinist niet dat hij stopt met leven maar tenminste zijn hoofd in zand steekt en zwijgen over eender welke bewering dat ofwel juist of fout moet zijn, en wat het ook mag zijn, en natuurlijk ook ""ik"" ben(?).

Laatst gewijzigd door porpo : 13 juli 2010 om 23:15.
porpo is offline   Met citaat antwoorden