Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2010, 21:31   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet snap van die controles.

Als ik mijn autotax niet betaal, ook niet na de herinnering, dan verwacht ik eigenlijk eerlijk gezegd na drie maanden een gerechtsdeurwaarder aan de deur.

Als het gaat om mensen die hun nummerplaat opgegeven hebben als verloren/gestolen en hebben laten schrappen, dan toch doorrijden met die plaat, dat is natuurlijk wel iets anders.
Die kan men alleen maar vangen op de straat.

(ik vind hetzelfde voor verzekeringen: als je je verzekering niet tijdig betaalt, na enige herinnering, dan moet volgens mij het maar wettelijk geregeld worden dat het ministerie van nummerplaten ingelicht wordt.
En bij gebrek aan een nieuwe verzekeringsmaatschappij die zich aanmeldt voor die nummerplaat, moet dat ministerie maar de lokale politie verwittigen ...
natuurlijk, als je stiekum van auto verandert, en dit niet meldt om een verhoging van de premie te vermijden ...
dat kan men alleen vangen op de straat).

Maar één ding is voor mij wel duidelijk: de staat moet de foefelaars niet gedogen. Foefelaars moeten zo rap als tellen gepakt worden en een mooie rekening gepresenteerd.
Ik ben daar mee akkoord, echter het mag allemaal op een manier gebeuren dat zakelijk verantwoord is.

Net zoals de fiscus geld te goed heeft van veel mensen heeft iedere handelaar geld te goed van zijn cliënten. Trouwens ook dikwijls van de fiscus.
Het zou nogal in de krant komen te staan mocht iedere handelaar gaan ontvangen op de manier zoals de fiscus omgaat met verkeersbelasting. heden ten dage. Nu betalen of verbeurd !

Niet dat ze geen punt hebben, ze hebben immers recht op hun ferm overdreven gangstertaks...wet is immers wet.
Maar de manier waarop degradeert hun naar het diepste punt van alle schaamte voorbij.