Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ik zou eigenlijk eens willen weten hoe zoiets voordelig kan uitkomen.
Hoeveel betaal je voor een KWuur op je elektriciteitsrekening, en kan je even de berekening tonen van hoeveel de panelen "echt" kosten, en hoeveel voordelen en subsidies je daarvoor krijgt ?
Ik heb me altijd afgevraagd hoe een technologie die voorlopig althans 5 a 10 keer duurder is bij pure produktie, toch als rendabel kan overkomen, en jouw geval laat toe van een specifieke case study te maken.
|
Even dit topic terug omhoog halen, mijn ouders hebben vorige week ook hun dak vol laten leggen omdat het zo voordelig is door de talrijke subsidies. Je spaart geld op je elektriciteitsrekening, voor elke 1000kWh die je produceert krijg je 350EUR (ook als je deze elektriciteit zelf gebruikt) en 40 percent van de kostprijs van de installatie kan je van je belastingen aftrekken, gespreid over maximum vier jaar met een maximum van 3600EUR per jaar. Volgens berekeningen van de installateur zou de installatie zich op minder dan 5 jaar kunnen terugverdienen.
Bovendien krijg je ook nog een fikse korting op een groene lening, waardoor je ook nog extra winst kan boeken door je eigen geld op een termijnrekening vast zetten.