Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Waarmee je toegeeft dat je je beweringen niet kan aantonen. Ik krijg een deja vu gevoel.
Je denkt toch niet dat ik me verlaag tot het maken van besluiten op basis van anekdotes en selectieve kennis.
Dat laat ik over aan anderen.
Waarom doe jij dat dan voortdurend. Mijn vraag is niet een wedervraag. Het is de oorspronkelijke vraag waar ik geen antwoord op kreeg; behalve een hardnekkige poging om de focus te verleggen.
Wat ik bedoel is :
Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven :
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."
Wanneer een autochtoon een wandaad begaat; acht dezelfde forumgebruiker het niet nodig het woord "beest" te gebruiken.
Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven dat dit komt door zijn opvoeding; zijn cultuur; zijn religie; van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen.
Wanneer een autochtoon een misdaad begaat is het van "ik weet niet hoe dit gekomen is" want "Binnen onze cultuur wordt geweld op vrouwen afgekeurd en veroordeeld".
Ik ontwaar dus vooroordelen; clichés en vooral 2 maten en 2 gewichten.
En nu ga je waarschijnlijk vragen waarom ik dit herhaal. En zal je beweren dat je hierop al antwoordde.
Het gekende stramien.
|
Poging 1 om de focus te verplaatsen van jou.
Jij ging een vraag beantwoorden en vroeg me nadat je dit gedaan zou hebben de uwe te beantwoorden.
Daarna wist je niet meer waar de vraag over ging..
Toen wilde je weten wat de oorspronkelijke vraag was, die u uitbebreid nogmaals omschreven werd waarbij ik de voorspelling deed dat u zou beginnen rondjes rijden, wat u dus ook ijverig doet...
Ik verwacht jou antwoord op mijn vraag en dan ben jij aan de beurt, zo hebben we het afgesproken he Arti?