Een politieke catarsis zet zich nooit of te nimmer door bij een overwinning maar enkel en alleen bij een nederlaag.
Ikzelf zie samen met honderdduizenden anderen de politiek als een zoektocht naar een ideologisch antwoord op de moeilijkheden die wijzelf maar vooral ons nageslacht zal moeten aanpakken.
Degenen die mandateren zien de politiek als een beroep.
Ik stem en steun de partij die opkomt voor:
A/ Vlaamse onafhankeljkheid.
B/ behoud van onze kultuur
Tot nu toe blijft voor mij het VB de enige partij die én met het woord én met de daad opkomt voor deze twee hoofdgedachten.
Vandaag denken er ongeveer 12% van onze Vlaamse bevolking zo over, zeven jaar geleden was dat nog 24%, morgen misschien 1%.
Voor mezelf is dit doodgemakkelijk.
Het enige wat ik van mezelf vraag is enerzijds met een open geest de alternatieve pers te lezen, anderzijds mijn verstand te gebruiken en vervolgens de logische en verantwoordelijke keuze te maken.
Voor mandatarissen echter moet het verdomd frustrerend zijn om ondanks de nog steeds grote democratische en electorale basis door het CS niet nog meer te kunnen wegen op de besluitvorming, sociaal en economisch volledig te worden geïsoleerd en met de ganse familie te moeten leven in de apex van een miljardenverslindende haatindustrie.
In een krimpend electoraat en met de vermoeidheid van de jarenlange ongelijke strijd in deze vuile oorlog heeft Karim ten slotte gekapituleerd.
Echte lafaards hebben het VB als laffe wezels reeds van bij de eerste tegenslag verlaten en proberen nu hun vijf minuten faam te vinden in de schijnwerpers van diegenen die het CS mee in stand houden.
Voorlopig ben ik aldus eerder geneigd om hem als een gevallen strijdmakker te zien dan als een verrader.
De toekomst zal uitwijzen welke epitheton we hem zullen moeten geven.
Voor diegenen die dit gebeuren aanpakken om het VB te raken het volgende:
Is Vlaanderen ondertussen onafhankelijk?
Is de Vlaams onafhankelijkheid tenminste een stapje dichterbij?
Worden onze kulturele verworvenheden, gebruiken en vrijheden beveiligd? (zo ja: door wie en hoe?)
Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 juli 2010 om 09:48.
|