Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel
Net wel.
In Nederland gaat het meestal zo:
De Nederlandse overheid neemt een architectenbureau aan en vraagt om een typeontwerp te maken voor een stadswijk.
Vervolgens bouwen projectontwikkelaars die huizen en kunnen particulieren ze kopen. Als een particulier een huis wil bijbouwen in die stadswijk moet dat huis voldoen aan dat typeontwerp opgelegd door de staat.
Maw alle huizen in een bepaalde wijk zijn praktisch hetzelfde en zijn dus door de staat opgelegd.
|
U doet alsof Nederland nagenoeg alleen uit vinex-wijken zou bestaan, hetgeen natuurlijk bij lange na niet zo is. Daarbij had u het over rijke Nederlanders, en die wonen sowieso niet in vinex-wijken, maar in grachtengordelpanden en vrije sector wijken, waar ze zoals de naam reeds doet vermoeden, veel vrijer zijn in hoe ze hun huizen willen bouwen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel
Dit?:

PS: Nooit gedacht dat u zou sympathiseren met de aanslag op die torens.
|
Die eerste foto roept toch geen associaties met islamitische architectuur op? Als het al ergens aan doet denken dan zijn het wel die typische joodse zevenarmige kandelaars.
En op die tweede foto zie ik enkel iets wat nog het meest doet denken aan versimpelde gotische bogen.
Daarbij sympathiseer ik in het geheel niet met de aanslag op die torens, integendeel zelfs.
Ik stel enkel dat ik het qua esthetisch stedebouwkundig genot niet betreur dat die lelijke torens weg zijn. Dat dunkt me toch iets geheel anders.