Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
vrouwonvriendelijk...
...
Porpo zegt zelfs dat één van de plichten jezelf mooi maken is voor je man!
|
Ik heb nergens gezegd dat een vrouw (zomaar) verplicht is om zichzelf mooi te maken voor de man!!!!! Vanwaar haal jij dit? Ik heb dat tegen suqar gezegd en suqar is islamiet, dus voor haar is "
islamitisch verplicht zijn om jezelf mooi te maken" absoluut geen vrouwonvriendelijk, integendeel, ze gelooft in de islam en ze gelooft dat alles wat de islam voorschrijft vrouwonvriendelijk is.
Wat al dan niet vriendelijk is wordt binnen eigen overtuiging bepaald, maar indien het van buitenaf geforceerd wordt, dan is het onvriendelijk zelfs wanneer het op zich vriendelijk is want men onderwerpt zich niet aan deze externe factor buiten eigen overtuiging en wereldbeeld. Ik zeg tegen jou bijvoorbeeld:
lindaistisch moet je eerst je gezicht gaan wassen voordat je begint te eten. Dit is een huisregel bepaald door Mama Linda en moet gerespecteerd worden door haar 2 dochters en 1 zoontje. Indien Linda niet jouw mama is en als je deze Linda niet graag hebt, dan is dit regeltje onvriendelijk. Hoe mijn gezicht wassen? Wie geeft jou het recht om mij te bevelen? Wie ben jij? ..... Ja, jij gelooft in deze mama niet, of het is gewoon niet jouw mama, of je hebt niets te maken met deze Linda, natuurlijk is dat regeltje onvriendelijk zelfs wanneer het gezicht wassen an sich vriendelijk is want jij gelooft niet in deze bron van bevel en jij hebt geen vertrouwen in deze bron en je hebt niets te maken met deze bron, het is dan onvriendelijk voor jou, en niet voor degene die in Linda gelooft, die Linda vertrouwt, die Linda graag ziet, die Linda wijs vindt, die in haar autoriteit gelooft en deze autoriteit accepteert en volgt etc ...
Haar twee dochters en één zoontje worden sowieso onderdrukt met dit reglementje (gezicht wassen) want een wet respecteren is sowieso onderwerping en dus onderdrukking. Een van haar dochters (
Ikma) voelt zich niet lekker met deze regel; veel Europeanen voelen zich ook niet lekker met veel wetten van hun staten, maar toch moeten ze het accepteren, toch moeten ze zich onderwerpen aan deze wetten, ze zijn verplicht, deze onderdrukking is m.a.w negatief. De onderwerping van
Ikma aan de regels van haar mama is een negatieve onderdrukking. De onderwerping van de tweede dochter (
Nicha) en het zoontje (
Idam) is een posistieve onderdrukking want ze geloven heel diep in hun Linda mama, ze zijn er overtuig van haar autoriteit en dat ze het beste voor hen wilt, en dat ze daarmee beloond worden, en dat ze door het volgen van deze regels gelukkig worden en een fijn leven leiden en dat er niemand anders in de wereld is die beter dan Mama kan zijn, die wijzer dan mama kan zijn, dus met deze overtuiging en met dit geloof en met deze goede relatie met hun mama zijn ze heel gelukkig en heel tevreden met de wetten van haar mama, voor hun is het absoluut schitterend en mooiste onderdrukking die er in de wereld bestaat.
Is dat duidelijk of moet ik met een piano uitleggen? Ik zeg tegen geen enkele vrouw dat zij verplicht is om zichzelf mooi te maken voor haar man, en ik zeg tegen geen man dat hij verplicht is om voor zijn vrouw te zorgen ook al heeft de vrouw inkomen. Ik zeg dit of dat binnen de leer van hun eigen overtuiging en wereldbeeld, indien ze ermee akkoord gaan en hetzelfde begrijpen en aannemen, natuurlijk. Er is een groot verschil tussen iets zomaar verplichten enerzijds en anderzijds iets vanuit eigen overtuiging verplichten.