Tja, takelkosten te hoog, gewoon niks verkeerd doen, en je hebt die kosten niet.Net zoals de superboetes.
Tot dusverre
Utopia.
Uit ervaring weet ik ,dat zelfs bij vergissing wegtakelen je een smak geld kan kosten, en die takeldiensten zijn snel als ze gebeld zijn.
Ook is het de gemeente/stad dat die takeldiensten aansteld, oftewel de meestbiedende de job krijgt van lokale sleepdienst in samenwerking met de politie.
Mijn aanvaring was wel ironisch, grappig en duur tegelijk.
We zitten in een taverne, recht tegenover mijn kameraads woning.Weliswaar een woning met 2*2 garages, met inkom voor de woning er tussen in. Je mag parkeren in die straat.
Mijn wagen staat voor de voordeur, net voldoende plaats latende om de garagepoorten makkelijk te benutten([size=2]brede inkomhal, en kleine wagen[/size]).
Parkeert er een onverlaat zichzelf blatant voor 2 van die poorten en komt die taverne binnen. wij vragen vriendelijk dat aan die man dat hij zijn wagen wil verzetten, want hij blokkeerd de garagepoorten op die manier.
Wat over en weer gepalaver bellen we uit frustratie- vriendelijk vragen werkte niet dus- de politie.
Die komen kijken-na een half uur-, bellen zelf de takeldienst en gaan weg.
4 minuten later rijd die man weg. 8 minuten later arriveerd de takeldienst , en die beginnen vrolijk mijn wagen weg te takelen.
Geen lieve moer die er iets aan kon doen, de wagen werd gesleept, en ik mocht betalen, al was het maar om die auto terug op de grond te zetten.
De laconieke uitspraak van de politieagent aan de telefoon.Die ik dan uiteindelijk heb gebeld.
Citaat:
"Tja meneer, dan had U maar niet verkeerd moeten parkeren"
|
Daar sta je dan. Toenertijd 6000 frankjes zien wegvliegen.