Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Het percentage betalingsproblemen voor leningen is verwaarloosbaar. Men heeft hieromtrent nog cijfers gepubliceerd, hypotheekleningen zitten in de lift en blijken voor zowel leners als banken een excellente deal.
Ik zie zelfs niet meteen plafond voor de leningstermijnen, we zien dat steeds meer jonge mensen (21-24 jarigen) al aan een lening beginnen + borg van de ouders, en hierdoor is er ruimte voor langere termijnen.. lenen over 30 jaar, of zelfs 40 jaar. Hiermee is er weer wat ruimte voor de vastgoedprijzen te laten stijgen.
Het is belangrijk dat de mensen hiervan op de hoogte worden gebracht, het is fout als u al tegen de 30 aankijkt, maar nog geen lening hebt. Mogelijk zal u zelfs helemaal uit de boot vallen.
Jong beginnen is de boodschap, wenst u een woonst van uzelf. Wat me meteen brengt naar de tweede groeifactor.
Het is een illusie te hopen op nog een woonst zoals dat van de tijd van de ouders; huizen wordt kleiner, compacter, bescheidener maar kan toch de waarde behouden (of nog licht stijgen in prijs dankzij punt 1). Ook zal men steeds meer kiezen voor appartementen tegen scherpe prijzen. Immers, waar een vastgoed woonst 300.000 euro zou hebben bedragen, kan een appartementsgebouw op dezelfde bouwgrond 4x250.000 euro opbrengen.
2 moderne trends voor een nieuwe manier van wonen & lenen
|
MET borg van de ouders ....tja, voor de gelukkige kinderen misschien. Trouwens tegenwoordig vormt men niet makkelijk al een gezin voor de dertig. Ik betwijfel je theorie toch wel zwaar. Ik bemerk hier zowaar een verkoopspraatje in....menig één bubbeltje is al op die manier gecreëerd. Vooral de schuldenbubbel. Verder lijkt het me niet gezond om nu al schulden te gaan verdelen over 2 generaties of om tot je 65 te moeten afbetalen (maw 45 jaar). Wie kan immers garanderen dat je kan blijven werken etc....