Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2004, 14:19   #180
PieterP
Gouverneur

Standaard

Een illlusie armer?

Dilbert, beter onze konijnen voederen?

Feiten

Rob Verreycken, de naaste medewerker van Philip Dewinter, heeft gisteren onder de ogen van zijn drie kinderen midden op straat zijn vrouw afgeranseld. Die hield aan de kloppartij een gebroken neus, geschaafde handen en twee blauwe ogen over. Ze legde een verklaring af aan de politie. Verreycken is gemeenteraadslid in Antwerpen en staat zesde op de Antwerpse Vlaams Blok-lijst voor de komende verkiezingen. Hij leidt de juridische dienst van de partij en verdedigde de Blok-vzw’s die onlangs veroordeeld werden voor het overtreden van de racismewet.

De feiten gebeurden gisterenochtend in de Ossenblokstraat in Borgerhout. “We hadden een discussie over de kinderen”, zegt Verreyckens vrouw Martina Hellebaut. “We wonen apart en ik had mijn kinderen al vijf dagen niet gezien. Ik wilde ze nog eens zien voor ze naar school vertrokken.” Het gesprek ontaardde in een ruzie en Hellebaut kreeg twee vuistslagen in haar gezicht. “Ik ging tegen de grond. Hij trok me met mijn haren over de stoep en bonkte met mijn hoofd tegen de grond.

‘Ik maak u kapot’, schreeuwde hij. Mijn kinderen zaten in de auto en hebben alles gezien”, zegt Hellebaut. Uiteindelijk raakte ze op eigen kracht in het Erasmusziekenhuis in Deurne, waar agenten haar verklaring noteerden.

Het is niet de eerste keer dat Verreycken zijn echtgenote afranselt.
DM 27/05/2004

Analyse
Op basis van imiddels verkregen inlichtingen blijkt als volgt:

1. Dit gaat over een privé-zaak, dit gaat over een echtscheidingsprocedure. Iedereen weet hoe delicaat en overstandig het is zich hierin te moeien. Alleen kan gesteld worden dat een oplossing via de vuisten altijd een slechte oplossing is.
2. Vereycken staat al langer bekend als een straatvechter die meer de taal van de losse handen spreekt dan deze van de dialoog. Hij werd hiertoe reeds herhaalde keren veroordeeld. Blijkbaar heeft hij in de volksmond reeds een bijnaam gekregen: Rob Klop.
3. Als hoofd van de juridische dienst van VB, die de procedure van VB begeleid heeft, draagt hij een publieke verantwoordelijkheid, in eerste orde naar de kiezers die het VB heeft aangetrokken tot op heden, en de nieuwe straks op 13 juni.
4. Als wij in Vlaanderen grotere autonomie, zowel juridisch als sociaal ekonomisch willen bekomen, dienen wij tot een concreet Vlaams Front te komen, tussen VB, CD&V, NvA. het franstalig bestat al langer.
5. Straatvechters horen niet thuis in dit scenario, zij compromiteren alleen maar de finale doelstelling.
6. Het is aan de leiding van de partij VB om de gepaste maatregelen te nemen.
7. Wanneer in een bedrijf een manager argumenteert met de vuisten dan is dit ontslag op staande voet. De tijd van autoritaire gezagsargeumenten is voorbij. Laat staan dat er fysiek geweld komt bij kijken.
PieterP is offline