Wat is geloof en waarom geloven mensen ? Waarom brainwashen we onze kinderen en waarom dwingen we ze bijna vanaf de geboorte om deze "onzin" verder te laten gaan ?
Citaat:
Zo heeft bijvoorbeeld de Islam drie strekkingen waarvan er twee regelmatig met elkaar in conflict liggen nl. de Sjiieten, de Soennieten. Momenteel zijn er zelfs 600 versies van de Koran verdeeld over 46 talen.Ook in het Westen is het niet beter, daar gebruikt men de Bijbel als maatstaf en in het Oosten legt men zich vooral toe op goeroes. Mijn vraag hierbij naar het Westen toe is als de bijbel inderdaad het woord van God is wie heeft dan de juiste handleiding…? Iedere in zijn religie of sekte vastzittende persoon zal zeggen: "De mijne, want…..". Vergeet dan niet dat er meer dan duizend religies zijn die zich op de Bijbel baseren en toch allen verschillend leren en ook allemaal pretenderen van de waarheid te verkondigen. Hoeveel mensen kunnen niet zeggen vroeger predikte ik dat als waarheid en nu dit, dus eerst geloofde u in wat de ene religie leerde als waarheid maar nu leert u iets totaal anders als waarheid. Toch geloofde u ook eerst in de boodschap van wat die andere religie verkondigde. Bijvoorbeeld vele Jehova getuigen zijn eerst katholiek of protestant geweest zonder dat er een vuiltje aan de lucht was en opeens veranderd die lucht in een onweer en men denkt dat men vlucht naar de zon. Maar na maanden of jaren verduisterd opeens die zon en maakt plaats voor een nieuwe ochtend. Ik kan er over meepraten omdat ik het ook allemaal zelf beleefd en gezien heb. Alles is evolutie en een mens moet geestelijk groeien dat is de bedoeling van het leven. Het ergste is dat er mensen zijn die deze stappen helemaal niet durven zetten en dan komen wij bij het thema van introductienatie of brainwashing. Ik wil even stilstaan bij al wat daar mee te maken heeft. Welke technieken gebruiken religies of sekten om mensen aan hen te binden. Ik ga als vergelijk daarvoor de Jehova-getuigen gebruiken. Juist omdat iedereen daar wel eens in zijn leven met geconfronteerd wordt of was, maar deze technieken zijn niet alleen op hen maar op bijna alle religies en vooral
|
volg de link
http://members.multimania.nl/guiver/newpage59.html