Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
De roi heeft in zijn toespraak in het Nederlands een onheus woord gebruikt, namelijk 'gefedereerde entiteiten".
Dat is een woord, letterlijk vertaald dan, dat de frankofonie gebruikt.
Vlamingen, Vlaamse politiekers enz. gebruiken het woord 'deelstaten'.
De roi is uit zijn rol gevallen: hij moet communautair neutraal blijven.
De roi zijn raadgevers zijn uit hun rol gevallen. Daar moeten ontslagen van komen.
Wil je het nalezen ? Letterlijke toespraken vind je in diverse kranten on line, vb. gva.
Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?
|
Je hebt compleet ongelijk natuurlijk. Zoals jij bezig bent kun je op alles vitten, op alles. Man, leer eens leven en leer de dingen die er zijn verdragen, ze zijn veel mooier dan dat jij je ooit kan inschatten.
Over de Koninklijke familie:
-Koningin Paola was prachtig gekleed. Dat grijze mooie mantelpakje: heel geslaagd! Het zag er heel duur uit.
-Koning Albert: zoals gewoonlijk, in perfect kostuum, niets op aan te merken. Gewoon altijd hetzelfde.
-Koningin Fabiola: heel mooi gekleed. Een witte kledij, met rode blouse. Goede combinatie. Héél geslaagd, veel beter dan vorig jaar.
-Prince Philippe: gewoon in net kostuum als altijd, niets op aan te merken, maar wel Zijn baard die Hij tegenwoordig heeft. Ik vind het niet zo mooi maar ja ieder zijn mening eh.
-Prinses Mathilde: vind ik niet zo mooi gekleed. Te gewoontjes, te simpel, echt niet mooi. Haar schouders waren bloot. (Maar het is ook warm eh.)
Tot zover de foto's die ik al zag, ik ben benieuwd hoe Prinses Claire erbij liep. Hopelijk zal het beter zijn dan die ene keer, zo'n 3-4-5 jaar geleden, toen Ze als een harlekijn eruitzag.
Zullen we Prins Amedée en Zijn Zuster zien?
En ik ga niet kijken naar tv want ik zal er anders niet meer van weg te slagen zijn, en ik heb nog zoveel te doen vandaag.