Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2010, 05:19   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Agressie op openbaar vervoer...

Citaat:
ACV wil maatregelen De Lijn na agressie

Na verschillende incidenten met chauffeurs in de regio's Aalst en Sint-Niklaas vraagt de vakbond ACV maatregelen rond de veiligheid van chauffeurs.

'Het geduld bij de chauffeurs van De Lijn geraakt stilaan op', laat de vakbond weten. 'Bij elk nieuw agressiegeval groeit de kans op spontane stakingen.'

'Dinsdag werd een zoveelste chauffeur in de regio Aalst slachtoffer van een agressieve klant, die in het weekend ook al voor problemen zorgde', zegt Jürgen Braeckevelt, secretaris ACV Openbare Diensten sector Vervoer Oost-Vlaanderen. 'Ook in de omgeving van het recreatiedomein De Ster in Sint-Niklaas waren de afgelopen weken verschillende zware incidenten.'

Op 29 juni brak in Gent een spontane staking uit na een agressie-incident. 'Toen deed De Lijn verschillende toezeggingen rond het versneld inschakelen van camera's op de bussen, de inzet van extra controleurs, de inzet van motoren om sneller op het terrein te zijn en het uitrusten van de wagens met gps-toestellen om sneller ter plaatste te zijn.'

Het ACV vraagt snel overleg over bijkomende maatregelen. 'De chauffeurs blijven dit niet pikken en bij elk nieuw agressiegeval groeit de kans op spontane acties waarbij er niet meer uitgereden wordt.'
Misschien kan het ACV eens vragen of chauffeurs van De Lijn zich niet als onbeschofte boeren gedragen? Ik was steeds een tevreden gebruiker van mijn wagen tot ik ineens wegens medische redenen het vehikel aan kant moest laten staan.

Ok.... fair is fair... we gaan geen schoolkindjes omver rijden door plots een aanval te krijgen. Dat lijkt me maar normaal.

Dan heb je volgende dingen die je leert bij de De Lijn. Je lijn nummer is 282 en rijdt altijd naar Zaventem Luchthaven. Alleen weet je nooit of die daar rechtstreeks naartoe rijdt of dat je ook kan afstappen aan het treinstation van Zaventem. Klein verschilletje dat je toch een halve dag zoeken kan kosten. Als je een chauffeur dan vraagt of hij langs het station rijdt, dan krijg je hooguit een diepe zucht en dan een knik die "Ja jong" moet betekenen. Meer komt er niet uit die vent ook al vraag je het heel vriendelijk en meteen met je pasje erbij.

Als ik nog langer met het openbaar vervoer en zeker De Lijn moet rijden zal ik vroeg of laat inderdaad zo'n chauffeur in elkaar stampen. Het is ook ochtend voor me. Maar eerlijk gezegd, er zijn ook joviale chauffeurs die je meteen willen helpen. Helaas te weinig van zulkse stuks. Ik herken er intussen reeds een paar die me lachend zeggen dat ik er maar op mag springen wegens de juiste route.

Zodra ik mijn rijbewijs terug kan krijgen ga ik het kussen en ook de motorkap van mijn wagen en brommertje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 juli 2010 om 05:26.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden