Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2010, 10:19   #4
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

bij de Lijn zou het 'leidinggevend' personeel wel eens mogen beseffen dat agressie agressie uitlokt. chauffeurs belasten met onhaalbare ritschema's zorgt voor stress die moet er ergens uit en de klanten zijn wie de chauffeurs het meest mee in contact komen. Deftige opleidingen omtrent omgaan met 'lastige' klanten zijn er bij de Lijn ook niet.
Er wordt, onze managersmaatschappij getrouw, enkel gekeken naar bolletjes die zwart gekleurd kunnen worden op blaadjes, inhoudelijk niks. Kwestie van voorbeeld, ik neem af en toe in antwerpen de laatste bus naar ekeren; die komt vrijwel geen verkeer tegen en hoeft op dat uur niet aan elke halte te stoppen en toch is die steevast 05 min achter op schema tegen hij Merksem uitrijdt gewoon omdat die dienstregelingen onhaalbaar zijn.
En dan schrikken ze bij een stijging in ongevallen, stijging in vertragingen, stijging van agressie, stijging van het ziekteverzuim, moeilijkheden om nog chauffeurs te vinden die zich kritiekloos willen laten afbeulen.
De hoofdoorzaak voor agressie en onvriendelijkheid bij de Lijn ligt bij de mensen die er in kostuum rondlopen en doen alsof ze het openbaar vervoer belangrijk vinden terwijl ze zelf steevast met de wagen rondrijden.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden