Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela
Dat betwijfel ik ten zeerste Alice, ik denk dat jij de rechtsbeginselen mbt bevoegdheden niet snapt meisje!
De stad Antwerpen zal 4.000 van de 7.000 regularisatie-aanvragen pas aan de federale overheid bezorgen nadat de stad eerst eigen inhoudelijke adviezen bij al die individuele dossiers heeft opgesteld. Dat heeft het schepencollege op 16 juli beslist.
De ontslagnemende regering besliste vorig jaar een regularisatie voor personen in illegaal verblijf door te voeren. De periode om een aanvraag in te dienen liep van 15 september tot 15 december 2009. De gemeenten kregen bij deze procedure volgens de vreemdelingenwet een beperkte opdracht: ze nemen de aanvragen voor regularisatie van het verblijf van vreemdelingen in ontvangst, onderzoeken de feitelijke verblijfplaats binnen de 10 dagen, geven een ontvangstbewijs af, en sturen de aanvragen onmiddellijk door aan de federale Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ).
De duurzame lokale verankering een “feitenkwestie die onderzocht wordt binnen de soevereine beoordelingsbevoegdheid van de minister of de DVZ”,
Dus NIET door de stad Antwerpen!
Door de wet niet toe te passen, stelt de stad Antwerpen zich bloot aan juridische acties.
Elke belanghebbende kan het collegebesluit laten vernietigen. Ook de individuele benadeelden (de regularisatie-aanvragers) kunnen de stad via kortgeding en tegen dwangsom verplichten om hun aanvraag door te sturen.
(Straks moeten ze weer een dwangsom betalen en dan is 't ochot, ocharme....  )
|
Misschien kan ze oefenen door op mij vragen te gaan antwoorden?