Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
- je kan nooit of te nimmer weten dat je niet bestaat, want om dat te weten zou je moeten bestaan zoals je zegt.
|
Klopt, en dat gaat ook voor "weten dat je bestaat" daarom maak ik hier geen verschil tussen weten dat je bestaat en weten dat je niet bestaat want er is immers geen verschil tussen "ik ben" en "ik ben niet". Ik zou hier niet gaan spreken van een uitspraak die geen betekenis heeft, maar eerder van "niets".
Een reactie op "besta jij" is net zo (on)waar als "besta jij niet" ongeacht wat de reactie is: een ik-knikkerij, een
elaborate illusion of een wij-volksrepubliek der cellen = (??)
En wat is (??) ?
Actie: Ben jij?
Reactie: djhdkjlkejlejlej---djkdjndkj.
djhdkjlkejlejlej---djkdjndkj. = (??)
Je mag natuurlijk heel veel alfabetten achter elkaar zetten om iets anders uit te drukken i.p.v
djhdkjlkejlejlej---djkdjndkj. maar het blijft een (??) in alle gevallen.
De
djhdkjlkejlejlej---djkdjndkj. in dit geval is gelijk aan #
ik besta omdat ik niet kan weten als ik besta en aangezien ik reageer, besta ik want je kan niet reageren als je niet bestaat# .. en hoe weet je dat je hebt gereageerd? En hoe weet je dat je weet? En hoe weet je dat reageren of denken of ik-Knikkeren bestaan/niet-bestaan impliceert? En hoe weet je dat je kan weten? En hoe weet je dat je niet kan weten als je niet bestaat en waarom zou dat 'iets' moeten/mogen zijn? Waarom mag
djhdkjlkejlejlej---djkdjndkj. iets zijn? Waarom mag (??) iets zijn?
Ik besta omdat ik eet, en je kan niet eten als je niet bestaat! ..
Om te weten dat je niet kan eten als je niet bestaat, moet je eerst bestaan, en de vraag is natuurlijk:
besta jij? Dit leidt naar een eindeloze inhoudsloze cirkel, en je kan er nooit uit geraken als er geen externe factor is die deze cirkel kan breken, anders blijf jij in een dilemma, dogma en paradox draaien en eeuwig inhoudsloos draaien.
Het bewustzijn van mensen in alle tijden en in alle culturen namelijk hun 'ik' identiteit, besef van het Hogere, leven en kennis is iets dat ontkend wordt door veel dogmatici, maar dat is iets dat ik en daar tussen schrijf voor anderen die zeker weten
dat ze zijn en
die zeker geloven dat er andere (objectief bestaan van ander, in dit geval: mensen)
zijn. Met jou is het nog niet zover, je hebt eerst een probleem met eindeloze inhoudsloze cirkel van "ik besta/ik besta niet".