Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Als het verhaal waar is. Waarom zou hij ze niet liefhebben en beschouwen als zijn kinderen? Als hij dat tien jaar heeft gedaan (heeft hij dat?) dan zie ik niet in waarom hij hen ooit zal kunnen vertellen dat hij eerder een adoptievader dan biologische vader is. Als die kinderen (en ook dat ontbreekt in je verhaal) hun "onechte" vader graag zien, dan denk ik wel dat ze ooit de leeftijd hebben om hen te vertellen wat er is gebeurt. En wat je met die moeder doet... tja... misschien moet je ook weer met je kinderen praten om hen te vragen of ze hun moeder graag zien. Wie weet wat voor personen die twee mensen zijn.
Dus eerst het volledige verhaal en dan pas conclusies. Ik ben trots op mijn vader met wie ik buiten de looks vooral het brein en de ratio deel, maar als hij me ooit op geschikte leeftijd had verteld dat ik niet zijn eigen kind was, dan zou ik het daar moeilijk maar ook niet te lang moeilijk mee hebben. Hij was degene die met me praatte, hij bracht me een klein cadeautje mee als hij terugkwam van business trip en hij was gewoon een vader voor me. En met uw goedkeuring... dan zou het me eigenlijk nog weinig schelen wie mijn biologische vader is. Het is de vader die me goed heeft opgevoed en steeds goed behandeld die voor mij mijn vader zou zijn.
Maar ga gerust naar een rechtbank en eis veel geld. Zo ben je een betere ouder.
|
Jazeker, de vrouw is inmiddels weg van de man die haar kinderen heeft opgevoed, en woont nu in bij de biologische vader. (Zie hogere posts).
Het gaat hier dus niet om adoptie of pleegouderschap of iets in die aard.
Jij verwacht van die man dat hij de kinderen die hij jarenlang heeft opgevoed, DENKENDE dat het zijn echte eigen kinderen waren, nu nog met dezelfde ogen bekijkt, NADAT hem wordt duidelijk gemaakt dat hij in werkelijkheid jarenlang andersmans kinderen heeft opgevoed.
Volgens mij begrijp je de menselijke psychologie niet goed.
De man heeft niet BEWUST kinderen die niet van hem waren opgevoed. Da's toch een heel groot verschil met wat jij aanvoert. Mocht hij van bij het begin geweten hebben dat het niet zijn kinderen waren, en er bewust voor koos om die 10 jaar lang toch op te voeden, dan is er niks aan de hand. Maar dat is hier dus helemaal niet het geval.