Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2010, 19:49   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of toch niet?
Zeven jaar lang is behoorlijk wat Vlaams geld gegaan naar de zogeheten 'opleidingscheques':
zo'n 12 miljoen euro ging naar opleidingen zoals fotografie, snit en naad, wijnkennis, koken, boekbinden, reisbegeleider of bloemschikken. Ook opleidingen yoga en cocktailshaken. Lees het hier
Ik heb ook 'geprofiteerd' van die opleidingscheques.

Spaans in het volwassenenonderwijs.
Puur voor de hobby, niks te maken - als benoemd ambtenaar - om werk te vinden, te behouden ... enz.
Op het werk, heb ik mijn uiterst beperkte resultaten van dat avondonderwijs, al bijeen maar voor een twee keren een kwartiertje kunnen gebruiken.

Samen met mij hebben dus 'tienduizenden' Vlamingen geprofiteerd (en ondertussen toch heel wat lesgevers een job bezorgd), gezwegen en niet geprotesteerd ...

Vindt de draadopstarter nu dat wij hiervoor moeten onthoofd worden, bij het ochtendgloren van de 21° juli 2011, op de Grote Markt van Brussel ?

Ziet de draadopstarter misschien veel verschillen met een Cultureel, met een heel grote C, Inititatief gelijk een museum van de staat ?
Daar gaat de 'gewone mens' (ahum vaak ...) zijn geest verrijken door zich te vergapen en zich voornaam voor te doen.
Wat een verschil met 'het zelf doen', dat bloemschikken, die extra taal bijleren ....

Ziet de draadopstarter zo'n groot verschil met beroepssporters met speciaal soort ambtenaren topsport-statuut, met den opera, met de vrt ... ???

Of is het te moeilijk op filosofisch vlak om de kleppen van de paardenbril wat naar buiten te buigen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline