Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2004, 20:27   #10
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Mia DeVidts, Nationaal voorzitter van ABBV/FGTB is ook moeten wijken onder druk FGTB. Doch kreeg van Stevaeret een promotie: europa. Dit alles op een WE geregeld.

Bekijk maar de relatie tussen de regionalistische PS en de vriendschap tussen Di Rupo en Stevaert. Veel zal duidelijk worden. Doch Stevaert zwijgt, en praat alleen als het voor de mensen is...
Inderdaad, Franck Vandenbroucke moet vertrekken onder druk van de PS. Niettegenstaande ik het absoluut niet begrepen heb op de SP.a en Steve Stunt en zijn brunnette'babes' (geef mij toch maar liever de blonde meisjes die bij het Vlaams Blok kandideren), vind ik Franck Vandenbroucke wel een goede minister, ook al zou ik wat minder gul zijn met de sociale uitgaven. Hij is in elk geval de enige minister met een langetermijnvisie en hij beseft ook maar al te goed dat er forse besparingen nodig zullen zijn in de sociale uitgaven om de vergrijzing betaalbaar te houden, dat er een streng begrotingbeleid zal moeten worden gevoerd, en dat het sociaal profitariaat moet bestreden worden. Vorig jaar schreef hij nog een artikel waarin hij stelde dat strikte begrotingsdiscipline nodig is om de vergrijzing betaalbaar te houden en dat er bovendien niets fout mocht lopen als men de vergrijzing betaalbaar wil houden. Dergelijk realisme wordt door de PS niet gesmaakt en daarom moet Franck Vandenbroucke na 13 juni uit de federale regering verdwijnen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden