Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2004, 21:08   #41
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Je moet de Rob-geschiedenis kennen hé Jan. Ik moet u toch geen lessen leren? Of ben jij zo'n buiten beentje in de gezinspartij?
Eerlijk gezegd denk ik dat ik vader en zoon Verreycken heel wat beter ken dan u. Ik weet hoe hoe de familie daar in elkaar steekt en wat er is misgelopen. Bij mijn weten is het niet aan ons te oordelen over de familiale toestanden die bij ieder van ons kunnen scheefgroeien. Dat betekent niet dat ik mijn christelijke overtuiging over de onverbreekbaarheid van het huwelijk, mijn zienswijze op gezin en familie daarom zou moeten laten varen. En die idealen vind ik terug in de stellingen die het Vlaams Blok hierover poneert. Jammer genoeg is de wereld niet zonder leed en gebeurt het niet zelden dat de werkelijkheid soms ver afstaat van het ideaal.
Luister eens hier Janneke,... Rob zijn pollekes staan al heel zijn leven los. Wat geen toeval is, is geen sensatie.
Hoewel de Rob Verreycken in zijn jaren van Christus zit (33) zoals wij hier in Antwerpen zeggen, heeft hij nog steeds niet geleerd de andere wang aan te bieden.
Je zou denken dat een man die zich al heel zijn leven bedient heeft van fysieke intimidatie – van het achter de deur pletten van de schooljuf tot het in elkaar trappen van zijn vrouw – door introspectie tot inzicht komt. Niet dus.
Misschien houdt Rob er wel een heel andere moraal op na, - wie zal het zeggen, maar dan gaat hij zeker niet vrijuit, want dan bedriegt hij zijn kiezers.

Weet je wie eigenlijk de grote mededaders zijn in heel dit verhaal? De Rob zijn omgeving!
Doordat Rob Verreycken al jaren wegkomt met zijn wangedrag is hij zich onaantastbaar gaan voelen. Robje wordt al van in zijn jeugd een hand boven het hoofd gehouden bij alles wat hij mispeuterde. Hij moest ook altijd een Flinke Vlaming zijn. Goed in sport zijn met zijn mager lijfke,... niet wenen enzo…. Enfin ge weet wel.
Dat wreekt zich. Vooral op andere.

En ook nu zal Rob Verreycken niets leren. Heel de gezinspartij zet haar sterke schouders onder Rob. Want wat is de officiële boodschap van het Blok in deze zaak? Ze heeft het zelf gezocht meneer!
de metser is offline