Discussie: Niet gaan stemmen
Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2004, 21:32   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik ben net verhuisd, en onlangs kreeg ik een oproepbrief om te gaan stemmen, natuurlijk in mij oude woonplaats; zo'n 120 km van mijn huidige.
Aangezien ik weinig zin heb om op ne zondag zover te rijden, en ik toch geen idee heb op wie ik zou stemmen, wou ik checken hoe ik dit kan ontlopen.
Kan ik nog een "overplaatsing" vragen?

En zo niet: wie heeft er hier al eens niet gaan stemmen? Ik hoor wel eens geruchten dat je dan helemaal niet gestraft wordt, is dit echt zo? Of hangt het er vanaf?
De beslissing ligt in eerste instantie bij de voorzitter van het stembureau. Hij beslist erover of hij de mensen die op zijn lijst staan en die niet kwamen stemmen, wil vervolgen. In de praktijk betekent dat voor die voorzitter een hoop bijkomend administratief werk, zodat de meesten het maar laten zitten. Als je natuurlijk de tegenslag hebt dat de voorzitter van jouw stembureau een jonge idealist is, die overtuigd aanhanger is van de stemPLICHT, dan kan dat je een fikse boete opleveren (tot 250 euro, als het me nog goed voorstaat).
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden