Wat mij altijd opvalt in zo'n discussies als deze is het volgende:
Hier werd al aangehaald dat het dikwijls de moeders zijn die thuisblijven. Ik vind dit vrij normaal, dit is een rollepatroon en een menslijke instinct dat moeders thuis blijven en dat de man zorgt dat het gezin een inkomen heeft. Het is er ingebakken. Nu is er niks verkeerd mee als de man thuis blijft, maar dat blijft een raar gevoel.
Men zegt dikwijls, de vrouw mag zich toch ook ontplooien door een 'job' uit te oefenen. Dit is de belachelijkste uitspraak die ik ooit gehoord heb. Precies dat huishouden iets minderwaardig is. De belangrijkste taak van de mens en van elk dier is kinderen hebben, ze laten opgroeien met een goede opvoeding. Om dit te doen heb je middelen nodig, daarvoor ga je werken. Met het overige geld kan je je dan luxe permiteren, maar dat is bijzaak! En ten tweede, je gaat je dikwijls niet ontplooien door te gaan werken. Recente onderzoek geeft toch aan dat het stress meegeeft en wat is nog allemaal. De jobs waar je je verder kunt ontplooien zijn miniem zalla.
De vrouw heeft ook over het algemeen de beste kwaliteiten om een kind op te voeden, het begint met de borstvoeding
Ik denk dat het ook vanzelfsprekend is ,dat het voor het kind beter is dat er een ouder thuisblijft.