Na 10 keer proberen vanuit 4 verschillende IP-adressen, om na veel te lang wachten telkens een glimp van het begeerde WU uittreksel te zien te krijgen met direkt erna een MsgBox: "Fatal error blahblah System shutdown", schreef een moegetergde Grace me in de volgende email: (getiteld "From Your wife to Be!" *snif*)
Maar natuurlijk schatje. Ik heb die 500€ bij die 1750€ gevoegd die de barristah me vroeg, en we komen dus op een totaal van 2250 euro.
Tijd voor een nieuw plan. Er bestaat een zogenaamde (nep) "security middleman" waardoor je, na je toegangscode in te geven, in vier stappen alle gegevens van de betaling kan opvragen. Ikzelf kan deze "level of security" zelf instellen en aangezien we hier met een land te maken hebben waar fraude algemeen voorkomt...
Eerst en vooral krijg de "barrister" zijn 30-nummerige toegangscode terug als afbeelding bij de mail gevoegd. Kwestie van veiligheid natuurlijk.
Als hij inlogt en zijn persoonlijke gegevens, bankinformatie etc invult, wordt hij vervolgens doorverwezen naar de volgende pagina waar hij 125 vragen als deze zal moeten beantwoorden:

Er zijn ruim 2100 vragen beschikbaar, dus ik ben mild geweest met mijn 125.
Jammer genoeg moet elk antwoord minstens 7 karakters bedragen, en als 20% van de antwoorden hetzelfde zijn, moet hij opnieuw beginnen.
Na 6x opnieuw beginnen moet hij een foto van zichzelf sturen waarop hij een bordje vasthoudt met een bepaalde boodschap, om zeker te zijn dat het echt hem is.
Als hij het volhoudt krijgt hij na 125 antwoorden een MsgBox: "The bank account: [zijn bankinfo] is currently under investigation for fraudulent purposes! The transaction is suspended".
Ik kan alles zien wat hij doet. Voor het moment heeft hij nog niet ingelogd, we zullen zien of de vis bijt...
Bijgevoegd nog verder het telefoongesprek met de "barrister" van zonet. Luister vooral naar de basso van zijn stem als hij "ye-e-e-s" zegt. Hij kan waarschijnlijk Bryn Terfel jaloers maken.
http://easy-upload.nl/f/LZra9Vv2
en mijn laatste mail...
Ik heb net gezien dat hij al twee maal geprobeerd heeft in te loggen zonder meer. Ik heb hem vanuit de donotreply@[secure middleman] e-mail adres een mailtje gestuurd dat hij nog drie pogingen heeft, en daarna "additional verification of your identity" moet geven.
Komaan, visje, bijt...