Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
3. Het kost geld om fietspaden te maken, maar nadien is de onderhoudskost eerder laag i.t.t. autowegen die om de haverklap hersteld moeten worden doordat het wegdek kapot gereden wordt enz. Dat zorgt logischerwijze voor een pak meer kosten
4. Dat is zo, maar liever een beetje meer CO2 dan al die andere giftige bestanddelen die uit de uitlaat van een auto komen, naast de CO2 uitstoot. Trouwen een gevaarte van 1.6 ton dat door fossiele brandstoffen voortgestuwd wordt, kan je moeilijke gaan vergelijken met een fiets van 20 kg hé.
5. Fietsers hebben ook ongevallen, alleen zal de kans dat je als fietser iemand doodrijdt vele malen kleiner zijn dan de kans dan een automobilist iemand doodrijdt of voor het leven verminkt (wat overigens dagelijks kost is). Doet een fietser dom, dan zal hij zelf meestal de klos zijn. Doet een automobilist dom en raakt hij daardoor een fietser, dan zal hijzelf er niets aan overhouden terwijl de fietser met de letsels zit.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...Maldegem.dhtml
6. Fietsen … is goed voor uw algehele gezondheid , goed voor het milieu, goed voor uw portemonnee, goed voor de maatschappij ( geen lawaai, … ) enz.

|
3.
Wie rijdt het wegdek stuk?
- Auto's?
- Vrachtwagens?
4.
Het gevaarte van 1,6 ton ( de mijne weegt iets rond de 900 kgr.) dient wel om meer dan alleen plezierritjes mee te maken. Zonder dit "gevaarte" kon ik mijn job niet doen. Wat is het nut van de vele gepensioneerde fietsers? Let op, van mij mogen deze mensen gerust fietsen, maar door de vele fietsers hebben ze de infrastructuur voor de automobilisten zodanig (moeten) aangepas(t)(sen), dat de automobilist zich bijna niet meer kan verplaatsen en zeer dikwijls in een te lage versnelling moet rijden en / of moet afremmen en terug optrekken, zeer goed voor het milieu hoor.
5.
Dan moeten we de fietser bannen uit het verkeer.
6.
Indien het warm is, is fietsen schadelijk voor uw gezondheid.