28 mei 2004, 14:14
|
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Ik zie dat de natuur ook andere samenlevings en sexvormen toelaat. Ik respecteer ze allemaal, en kies in vrijheid voor hetgeen me best ligt. Wie enkel de zijn goedkeurt is de enge(rd).
|
De natuur is eenduidig, en dat heeft de moderne mens met scha en schande moeten leren. Aan de wetten van de natuur ga je niet zomaar voorbij. Die inwendige wetten gelden niet alleen voor de ons omringende natuur, maar ook voor de mens die nu eenmaal een integrerend deel van die natuur uitmaakt en dus ook aan dezelfde wetten onderhevig is. Indien de natuur andere seksuele "geaardheden" (belachelijk woord op zich, daar er nog geen enkele wetenschapper die "geaardheid" wetenschappelijk heeft kunnen onderbouwen) zou toelaten, zou dat betekenen dat de natuur ook daartoe de mogelijkheid biedt. Dat is niet het geval. Er gaat duidelijk iets niet als twee mannen intiem zijn. De natuurlijke loop kan niet gevolgd worden, als wanneer man en vrouw zich aan elkaar geven. Uit een onnatuurlijke omgang kunnen geen kinderen voortspruiten, en, of men het nu graag heeft niet, de natuurlijke invulling van de seksualiteit is tenslotte toch de voortplanting, wat dan weer niet betekent dat dit het enige aspect is. Wel is het een deel van een groter geheel waarvan de delen door de natuur logisch aan elkaar verbonden zijn. De mens kan daarin ingrijpen, in respect met die natuurlijke wetten.
De natuur laat geen keuze. Al de rest is een afwijking van de mens, die ongetwijfeld in onze maatschappij op een discrete manier getolereerd kan worden. Geen erkenning echter; geen gelijkberechtiging echter.
Het argument dat tegenstanders dan "engerds" zijn, overtuigt echter niet. In dergelijke loze verwijten uit men eerder zijn machteloosheid aan argumentatie.
|
 ge zijt nog erger dan de paus 
|
|
|