Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Ik zie ook een correlatie tussen global warming en de werkloosheidscijfers; dat betekent echter niet dat er ook maar in de verste verte een causaal verband is, he.
Ik vrees dat je niet kan 'bewijzen' dat jouw theorie waar is, op basis van naar 'de werkloosheidscijfers' te kijken; ik heb daar immers ook een theorie over: het kunstmatig verhogen van de lonen die betaald moeten worden, gecombineerd met het moeilijker maken van het ontslagen van werknemers, zorgt voor werkloosheid, want de marginale kost is hoger dan de mogelijke marginale opbrengst. Wat denk je daarvan? Zou dat niet kunnen kloppen?
|
Desondanks alles is er in onze economie nog een flinke berg werk te verzetten. Daar zijn veel mensen voor nodig, maar toch krijgen wij het voor elkaar dat we de berg verzetten met minder mensen dan er mensen zijn die willen werken. Als we dat nou eens beter zouden verdelen, dan is dat voor iedereen beter, toch? Alleen met een goede verdeling van de totale berg werk is volledige werkgelegenheid mogelijk. Als u het daar niet mee eens bent, dan betekent dat volgens mij automatisch, dat u het niet erg vindt dat er werkloosheid is.