Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2010, 22:49   #161
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ergens geboren zijn is duidelijk geen garantie om zich te integreren, dat moeten we de laatste jaren jammer genoeg steeds meer vaststellen. Of zou u de allochtonen die Belg zijn geworden maar op dezelfde manier leven als hun voorouders in het Midden-Oosten de kost willen geven? Ik niet, hoor.
Cultuur heeft te maken met de ziel van een volk en de waarden en normen die dat volk hanteert. Die waarden hebben zich langzamerhand gevormd onder invloed van wat ik hierboven opnoemde en nog veel meer.
Weet u, ik weet dat het zeer moeilijk is die waarden en normen te omschrijven en te benoemen. Maar blijkbaar is er toch een gedeelde visie daarover. Wellicht daarom dat ik al eens moet horen dat ik een verrader ben, of meer nog: geen Vlaming meer. Weet u, Marie, wat u zegt neigt enorm sterk naar conformisme en assimilatie, geen integratie. En weet u, Marie, zelfs ik, als geboren en getogen Vlaming, pas daarvoor. Ik weiger dat. Ik wil leven. Wees gerust, dat levert me veel wrevel, ruzie en discussies op, ook met sommige familieleden van me. Echter, de Jihad naar leven is te fel in mij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 2 augustus 2010 om 22:50.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden