Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2010, 20:21   #77
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik vind de discussie tussen Travis en Respublica fascinerend. Naast het feit dat het respectvol is en gaat over inhoud, laat het mij ook even stilstaan bij men eigen evolutie als gelovige. Ikzelf als katholiek zocht in het begin van mijn geloof ook achter antwoorden, de zoektocht naar het begrijpen van het bestaan, van het alles, van het geloof en gelovig zijn. Op een bepaald moment is dit gestopt en ben ik gewoon beginnen geloven.
Blij om te horen dat onze kleine discussie over grote dingen u boeide. Ik vind het ook altijd aangenaam om een inhoudelijke discussie te kunnen voeren, want vaak geraak je niet verder dan wat egostellingen, zowel op dit forum als daarbuiten.
Persoonlijk denk ik dat ik nooit zomaar zal geloven, mijn geloof zal nooit blind zijn maar altijd onder voorbehoud, omdat ik die zoektocht naar het begrijpen van het bestaan nooit zal kunnen voltooien. Of we het nu willen of niet, God toont zich nooit direct tot ons en daarom zijn alle godsbewijzen ook indirect van aard. Dat toont niet per se aan dat God niet bestaat, maar Hij verhult Zijn bestaan wel wat, op zijn minst gezegd. Ik begrijp dat heel wat mensen de Bijbel en de revelation als voldoende bewijs zien, maar dat zijn geen echte bewijzen, tenzij voor hij, die al gelooft. Hetzelfde geldt voor bv de Koran of de Thora.

Laatst gewijzigd door respublica : 3 augustus 2010 om 20:22.
respublica is offline   Met citaat antwoorden