Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Dat kan ik me best voorstellen. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die chagrijnig worden wanneer iemand hun uitgestoken hand weigert te schudden. De manier waarop zal ook wel een verschil maken, natuurlijk.
Ik heb het de eerste keer meegemaakt een jaar of tien geleden, toen ik als student bijkluste in Schaarbeek. Ik stond daar aan het hoofd van een 30-tal mensen, waaronder twee autochtonen. Toen ik de eerste dag kwam werken en mezelf voorstelde aan die groep, gaf ik iedereen een hand. Dat was geen probleem, behalve voor twee meisjes. Die legden vriendelijk uit waarom ze geen hand gaven en ik had daar dan ook geen enkel probleem mee.
Heel wat anders dan die imam in Nederland die ostentatief en pretentieus weigerde een politica een hand te geven. Ik kan me best voorstellen dat die vrouw zich daardoor beledigd voelde.
|
Klopt, degenen die weigeren een hand te geven zouden in principe op een vriendelijke manier toch wel even kunnen uitleggen waarom ze weigeren een hand te schudden. Maar met alle respect voor hun keuze.