Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2010, 15:29   #241
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat klopt. Het is dan alleen jammer dat Vlaanderen de status zal hebben van Transnistria. Een land dat alleen door zichzelf wordt erkend.
Er is geen enkele (ik herhaal dat even : geen enkele) reden waarom de internationale gemeenschap Vlaanderen als zelfstandige staat niet zou erkennen.

Ik verzeker u : als België – om welke reden ook – morgen uiteenvalt, wordt Vlaanderen, als enig “restant” ervan dat economisch, sociaal en staatkundig onafhankelijk kan functioneren, dezelfde dag nog erkend door de EU, en één dag later door de VN.

Inmiddels zullen uw Franstalige politieke kopstukken in een wachtzaaltje van Hôtel Matignon braafjes zitten wachten op een akkoord van Frankrijk om Wallonië als Frans departement op te nemen. Dat akkoord zal er komen, maar niet zonder dat de EU daarvoor aan Frankrijk compensaties geeft.

En eens dat alles in kannen en kruiken is, zullen ons aller Waalse vrienden merken dat er van zelfbestuur niets (ook dat herhaal ik even : niets) meer zal overblijven, en dat gedwee zal moeten uitgevoerd worden wat Parijs beslist.

Eén van de eerste beslissingen zal zijn dat er in Wallonië een tweetal nieuwe kerncentrales zullen worden gebouwd, maar dat terzijde.

Als voetnoot, ten behoeve van degenen die zouden denken dat dit enig belang heeft, kan ik vermelden dat Brussel in dit alles geen enkele rol speelt. Brussel ligt in Vlaanderen, en zal daar blijven liggen.

Dat de huidige Waalse kapitaalkrachtigen om fiscale redenen tijdig verblijf in Vlaanderen zullen kiezen, ligt natuurlijk voor de hand.

Iedereen tevreden, zo lijkt het mij.
Gwylan is offline