Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik heb een veel beter idee.
- Complete immigratiestop voor al wie hier geen toegevoegde waarde betekent. I.e. de poolse loodgieter is welkom - als hij in het wit werkt tenminste - de ongeschoolde noord-afrikaan niet.
|
dan moeten ze hier niet trouwen zeker ? Maar kom laten we zeggen dat ze de kans krijgen om te werken en een kredietlijntje van 25000eirp bvb en dat ze dan met hun gat vol schulden ofwel mogenopkrassen
Citaat:
- effectieve uitwijzing en opzeggen van alle steun aan illegalen.
Citaat:
ze zullen wel automatisch vluchten voor de schuldeisers
|
- drastische sanering van de overheid. Ik ben vlaams nationalist, maar ook België kan volgens mij met een pak minder ambtenaren en politici dan nu het geval is.
Citaat:
alle werklozen mogen ambtenaar zijn van mij inclusief die allochtonen, je moet gewoon ervan uitgaan dat je niet noodzakelijk alle jobs zoveel moet betalen, het is per slot van rekening een springplank naar een carriere
|
- sterke vereenvoudiging van het belastingssysteem zodat controle een stuk makkelijker wordt en ontsnappingsmogelijkheden ook sterk ingeperkt.
Citaat:
fraude ontstaat waar er verschil zit in taxen. Net zoals een verschillende prijs in twee zones handel doet ontstaan, begin je te handelen met uw belasting als inzet, op dat vlak was een flat-tax geen slecht idee, wat doe je met dividend en interestinkomsten voor een miljonair versus een gepensioneerde
|
- afromen van de hoogste ambtenarenpensioenen. Dit is zowat de zwaarste uitgavenpost van de overheid. En die zou de dans ontspringen? I think not.
Citaat:
van mij mag je het halveren
|
- inperking van de taken die de overheid zich heeft toege-eigend, met name een heel kritische blik op de subsidiestroomen allerhande vanuit de overheid.
Citaat:
in feite moet er niets meer gesubsidieerd worden, maar gewoon alles getaxeerd worden, werkt normaal veel efficienter: als je wilt dat mensen huizen isoleren is het eenvoudiger de mazout en gas te taxeren dan isolatiepremies te geven, en bovendien gaat dit meer effect geven
|
- afschaffen van de mutualiteiten. Ik zie niet in waarom dat niet allemaal ineens aan de bron, i.e. bij de arts geregeld kan worden. Wat is er de toegevoegde waarde van dat ik eerst X euro betaal om daarna er een stuk van terug te krijgen? Waarom kan ik niet ineens het correcte bedrag betalen?
Citaat:
ja dat beetje ledenadministratie daarvoor moet je het niet doen
|
- wetswijzigingen die politici zware straffen oplegt indien ze het geld van de burger niet als 'een brave huisvader' beheren. Sale en Leaseback operaties, speculeren met belastinggeld, permanent boven je budget leven => allemaal strafrechtelijk vervolgen. Ik vind dat een behoorlijk zware misdaad en zie weinig verschil tussen een Madoff en de belgische overheid. Of ja, toch wel 1 essentieel: Madoff kon mensen niet dwingen met hem in zee te gaan.
|