Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Mee eens maar ik bedoel ook nog steeds een meerderheidskabinet tussen VVD, CDA en PVV. Hoewel mijn persoonlijke voorkeur (PaarsPlus) een andere is had ik gekozen - als het dan tóch moet - voor een meerderheidskabinet tussen deze drie partijen in plaats van een minderheidskabinet. Wilders draagt nu geen enkele verantwoordelijkheid voor het welslagen van het kabinet maar plukt er wel de vruchten van. Een meerderheidscoalitie had ook bij Wilders de scherpe kantjes eraf gehaald. Het is waarschijnlijk wat E.Gidius zegt: Het CDA had in een meerderheidscoalitie met de PVV met de billen bloot gemoeten en daar is deze partij te laf voor.
Voor degenen die voorspellen dat deze coalitie maar kort zit wegens instabiel: Ik ben bang dat u zich vergist. Sinds jaar en dag staan zowel de VVD als Wilders bekend om het loyaal nakomen van afspraken. Mensen die een andere coalitie willen hebben nú nog de kans, als déze coalitie eenmaal zit, zit ze vier jaar.
|
Wat dat laatste betreft , daarin hebt u gelijk. In Nederland bestaat er ter rechterzijde tegenwoordig een grote eensgezindheid om bepaalde excessen ontstaan door jarenlange "linkse" politiek nu eens voorgoed met wortel en al uit te rukken.
Maarten Van Rossum maakte zich gisteren op TV dan ook oeverloos belachelijk toen hij trachtte tweedracht te zaaien ter rechterrijde.