Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan
Zoals gezegd : u vertolkt louter de visie der Belgische Franstaligen.
Wil svp aangeven waar u in de Belgische Grondwet iets vindt over “deelstaten”.
Bij gebreke daaraan vervalt alvast uw “territoriaal” argument, en de essentie van uw betoog. U stelt immers zelf dat het principe uti possidetis juris niet op de provincies en de gemeenten van toepassing kan zijn vermits dit geen “deelstaten” zijn. Per uitbreiding is bedoeld rechtsprincipe vanzelfsprekend net zo min van toepassing op de gewesten : ook dat zijn geen deelstaten.
Artikel 5 van de Belgische Grondwet omschrijft welke provincies samen een gewest uitmaken. Over “deelstaten” wordt niet gesproken.
Voor de volledigheid : ook waar de Belgische Grondwet het in artikel 4 heeft over de taalgebieden wordt met geen woord over “deelstaten” gerept.
|
Ik had nooit gedacht dat geloofwaardigheid tot onder het nulpunt kon zakken, maar u heeft het gepresteerd. Proficiat.
Ga anders even aan de Duitsers uitleggen dat zij helemaal geen deelstaten hebben omdat die "Länder" heten.
Citaat:
Bij gebreke daaraan vervalt alvast uw “territoriaal” argument, en de essentie van uw betoog.
|
Neen, dat was eigenlijk helemaal niet de essentie van mijn betoog, maar dat u dat moedwillig niet wil snappen had ik al door. 
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Laatst gewijzigd door Geert C : 7 augustus 2010 om 14:20.
|