Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2010, 07:31   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Een familielid van mij kreeg een aanbieding om drie jaar naar China te gaan als ingenieur.

Als moeder met twee kinderen wil ze wel de aanbieding aannemen, maar toch pro's en contra's tegenover elkaar zetten.

Zijn er onder de forummers mensen die dit reeds gedaan hebben, of daar nu verblijven?

Of kan iemand tips geven ??

Wel van de verhalen die ik al van kennissen gehoord heb, moet je er toch eens over nadenken, alhoewel hij er een paar keer naartoe gegaan is, en zo weer terug wil, zijn er toch ook een paar dingskes waar ge aan moet denken.

De persoon die ik ken zat in Shangahai, dat is nog min of meer ingesteld op buitenlanders, in de zin van dat er daar veel zitten. Een collega haar zus zit in Peking (Bejing) en daar is het allemaal nog heel "chinees" om het zo maar te zeggen. Dus veel hangt af van waar je terecht komt. Alhoewel ook wel veel zal afhangen van voor welk bedrijf je daar werkt, en hoe makkelijk / moeilijk die het hun personeel maken.

Ge moogt in elk geval van niet veel vies zijn, als ge daar als hoofdgast aan de tafel terechtkomt... moogt ge vanalles eens proeven... Smakelijk...

De chinees ginder is dus niet gelijk de chinees hier, ...

Nu ik zit zelf al een paar jaar in t buitenland, natuurlijk niet zo ver als China, maar eigenlijk zou het mij geen zak uitmaken waar ik zit, je moet de juiste ingesteldheid hebben en dat daar zien als uwen thuis, als ge moet beginnen met constant over en weer te reizen om u "goed" te voelen, kapt er dan maar mee of begin er niet aan.

Voor sommige mensen is juist dat het lastigst, kinderen die de boema willen zien, of de bomma die de kinderen wil zien, ... Ma en Pa die geen afstand kunnen nemen, of zelf meer moederskind zijn dan ge zelf denkt te zijn... Als ge dus iemand zijt die na 2 dagen op verlof al dringend pa en ma moet gaan bellen, begin er dan ook maar niet aan.

In alle andere gevallen, zoals een goeie vriendin dan zegt, die eigenlijk liever had gezegd , (onnozelaar waarom zijt gij nie hier gebleven... ) "ge zou zot zijn moest ge het niet doen ! " het is een ervaring he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden