Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2010, 13:25   #35
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Niet alle medicijnen zijn slecht, ik doel enkel op de groep die ik in mijn vorige bericht heb omschreven. De pillen die de strijd tegen bacteriën en virussen voor ons overnemen.
ah, ik wist niet dat je een indeling maakte tussen goede en slechte medicijnen.

Antibiotica en antivirale middelen zijn dus slecht. Antidepressiva ook. Antipsychotica eveneens.

Dan vraag ik me af welke de goede medicijnen dan zijn Arrjan.
Pijnbestrijders, zijn dat goede of slechte? Ik bedoel, pijn heeft in de natuur een signaalfunctie, en die functie onderdrukken kan toch wel ernstige gevolgen hebben
Anti-epileptica. Wie weet wat het uiteindelijke doel is van de natuur om iemand op te zadelen met epileptie-aanvallen, of waartoe dat kan evolueren? Epileptie onderdrukken kan gevolgen hebben voor het voortbestaan van de mens in de natuur.
anti-diabetesmiddelen. Er is misschien een hogere, door ons nog niet begrepen reden dat die mensen geen insuline meer produceren, of er niet meer op reageren
contraceptica? wie weet er nu hoeveel potentiële Einsteins er nu niet geboren zijn kunnen worden omdat mama aan de pil zat. Zwanger worden is een volkomen natuurlijk proces, en waarom zou de mens daar dan in hemelsnaam in tussen moeten komen?
anti-astma producten. Ik bedoel maar, astma is een signaal, de explosieve stijging van de laatste decennia is nagenoeg volledig toe te schrijven aan de milieuverloedering. Mensen die dus geen astma hebben hebben evolutionair gezien dan ook een voordeel tov die astmapatienten. En door tussen te komen en het leven van een astmapatient te verbeteren interfereert men dus in het natuurlijke proces van survival of the fittest.
anti-allergische middelen? Zelfde redenering kan gebruikt worden als voor anti-astma producten.
cytostatica? Ik bedoel maar, kanker is een natuurlijk gegeven, en een manier om al dan niet overtollige mensen te elimineren (als je kanker al niet zelf kunt overwinnen...)

Willen we de hele lijst overlopen, of heb je een aantal algemene, objectieve criteria we kunnen hanteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
En het verschil tussen een arts en een bedrijf is dat de arts een eed aflegt.
juist, en mensen die eden afleggen staan hoger op de ethische ladder dan bedrijven die een ethische code hanteren, aan een groot aantal eisen opgelegd door de overheid moet voldoen, en gecontroleerd worden door de overheid.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden