Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2004, 13:23   #7
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ex'er
Ik hoor meer en meer mensen rondom mij klagen, dat ze moeilijk rondkomen. Het is ook niet verwonderlijk. Alles is duurder geworden.
Maar... de lonen zijn nauwelijks gestegen dan in de jaren 70.

Mijn ouders konden gerust sparen. Hard werken, en toch nog iets over houden. Voor hunzelf of voor hun kinderen. En hun ouders konden zelfs nog overhouden om aan hun kleinkinderen te geven ! Zoiets is onmogelijks de dag van vandaag. Ik weet dat ik nooit een mooi spaarboekje zal hebben, alhoewel ik niet exuberant uitgeef. Integendeel.

Het is ook moeilijk een eerlijk zicht te krijgen op lonen. Iedereen neemt de verhofstad houding aan: het gaat goed ! Maar ik zie toch veel armoede om me heen. Meer en meer. Ik weet van niemand hoeveel ze verdienen. Zelfs niet men beste vrienden.

Daarom deze eerlijke vraag, en open discussie. Graag uw meningen.
Wat mogelijk nog het ergst van al is, is dat mensen die nu "beginnen" en niet over eigen middelen beschikken of van thuis uit ook op geen steun kunnen rekenen, zich geen eigen huis meer kunnen veroorloven, als ze geen meer dan gemiddeld inkomen hebben.

De immobiliënmakelaars hebben het enkele maanden geleden nog op TV komen vertellen: gezinnen met kleinere inkomens zullen over zeer korte tijd niet meer in staat zijn om een huis te kopen; zij zullen zich tevreden moeten stellen met een klein appartementje.

Voor kinderen uit een gezin in Vlaanderen met een klein inkomen zal het binnenkort dus niet meer mogelijk zijn om in de tuin te spelen, omdat hun ouders zich geen woning met een tuin kunnen veroorloven. Huren is bovendien nog duurder dan kopen, dus dit helpt ook niet.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden