Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2004, 13:26   #154
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De grote fout die dergelijke mensen maken is dat ze de belangrijkheid van een land gaan afmeten aan de oppervlakte. Maar dat bepaalt nu eenmaal die impact van een land niet. Rusland is bijvoorbeeld een mastodont van een land, maar heeft alle economische en militaire macht verloren sedert de instorting van het communisme. Er zijn andere factoren die de macht van een land bepalen: bevolkingsaantal, economische en militaire invloed.
Inderdaad en waar staat Belgie? Aan de top mijn beste! Wij kunnen het ons zelfs veroorloven om te zeggen "Bush ga ne keer wandelen met uw leugens"
Dat zou ik ons eens willen zien doen met vlaanderen. Flanders? Who? Oh the Simpsons neighbour?!
Als U een huis nabij een brede rivier hebt, en U hebt een brug gebouwd, mag U dan iets vragen van degene die er gebruik van maken? België ligt niet in een uithoek van Groenland. België ligt dus strategisch. Getuige de vele oorlogen die hier uitgevochten werden, los van of België er iets te maken had met de oorzaken of niet.
U doet precies alsof 'aan de top staan' enkel te maken heeft met macht. Ooit gehoord van wetenschap en invloed?
(en even eerder zei U of iemand anders de grootte van het land, over enkele posts hebben we alle redenen gehad. )
Ik wil maar zeggen: er zijn veel zaken die een land op de wereldkaart kan doen meetellen, positieve en negatieve, en Wallonië 'hindert' Vlaanderen door de onwil van de politici daar om een beleid op lange termijn te voeren, meestal is het een profiteer wat je kan en dan is de volgende legislatuur aan de beurt. Als die door droogleggen van de inkomsten hun macht kwijtraken, dan kunnen de langetermijn oplossingen aan bod komen, niet eerder.
Erw is offline   Met citaat antwoorden