Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2010, 06:33   #223
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je wilde een antwoord op de vraag waarom Tobback niet vervolgd werd voor zijn uitspraak.
Juist.

Citaat:
Ik antwoord je "omdat het geen strafbaar feit is".Je gaat akkoord dat het geen strafbaar feit is.
Het juiste antwoord is, om dat het toen nog geen strafbaar feit was. Men had toen nog niet de zeven wetswijzigen (waarvan drie keer de grondwet) gewijzigd om het Vlaams Belang te kunnen pakken op wat vanaf dan 'racisme' zou heten.

Citaat:
Wat is dan nog je probleem?
Ik heb geen probleem.

Citaat:
Kan ik nu je mening krijgen over de uitspraken van mevrouw Van Bellegem?
Er zijn hier nog velen die zich daarover niet kunnen/willen/durven uitspreken.
Mijn mening is dat het niet om strafbare feiten gaat maar om vrijheid van meningsuiting. En naar mijn mening zijn er door andre hoger geplaatse politici al veel ergre dingen gezegd geweest.

Niettemin vind ik het maar een denegrerende vergelijking die Van Bellegem maakt. Hoewel ik haar mening voor een stuk deel, zou ik dat nooit in die bewoordingen laten blijken. Dat is ronduit beledigend voor de mensen in kwestie. Ik verduidelijk: men mag, net zoals ik, tegen het huidige vreemdelingenbeleid zijn, maar niet tegen de vreemdelingen zelf. En die indruk geeft ze wel als zij die bewoordingen gebruikt. En dat is verkeerd.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden