Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2010, 10:33   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik ben als Vlaming eigenlijk nogal jaloers op Nederland... Ik denk daar telkens aan als ik naar Nederland ga. Nederland heeft geen taalstrijd gekend, Nederland is altijd democratischer geweest dan België, in Nederland moest niemand zich schamen voor zijn taal, Nederland wordt beter bestuurd, Nederland is moderner, Nederland heeft betere wegen, Nederland heeft goede ruimtelijke ordening (hoewel het vaak ook wel wat saai is), Nederland heeft minder BTW op voedsel, Nederland staat niet al jaren stil. Een onafhankelijk Vlaanderen zou Nederland tot voorbeeld moeten nemen. Of gewoon een confederatie met het Noorden sluiten, die later een federatie kan worden. Ik denk dat de verschillen tussen ons al bij al wel meevallen.

Nu is het wel nogal zinloos om Nederland met Brussel te vergelijken. Om te beginnen vergelijk je een land met een stad, daarnaast weet iedereen wel dat Brussel een bestuurlijke en sociale ramp is.
Nederland :
Taalprobleem: Friesland.
Beter bestuur: Wanneer hebben ze een regering ?
Democratie: Refereert u naar Willem ?
Betere wegen: Nooit in de file gestaan in Nl ?
Huisvesting: Wonen in betonnen dozen is vast heel spannend ?
Onderwijs: Zeer goed in Nl, de massale aanwezigheid van Ollanders in onze scholen bewijst dat.
Gezondheid: Onbetaalbaar en eeuwige wachtlijsten.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 augustus 2010 om 10:41.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden