Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2010, 07:57   #331
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Adam en Eva is toch enkel een vertelseltje voor lang geleden nonnenschooltjes en - helaas- ook sommige colleges. Waarom gaf men indertijd in het toenmalige ASO in de colleges en nog minder bij de nonnekes geen wetenschappen? Think it over!
Uiteraard was Adam en Eva slechts een vertelselke, zoals er overal in heel de wereld in alle culturen vertelselkens waren.

Confusius brengt het vertelselke van de Chinezen:
Waar komt de eerste Chinees vandaan? Een maagd (ook al!!) wandelde door het bos en stapte in het voetspoor van de godheid. En ja, ze was in verwachting!

Een heilig tante nonneke (niet zo lang geleden gestoven toen ze bijna 100 was) organiseerde mee de eerste opleiding voor verpleegsters. en wonder boven wonder, daarbij hoorde ook wetenschappen. Ze eindigde als algemene bestuurster van het groot hospitaal in Sint-Niklaas

Ik heb nog een ander heilig tante nonneke die heel haar leven zorgde voor Mongooltjes. Ze ontwikkelde samen met anderen de eerste opleidingsmethode voor die kinderen. Wetenschappelijk verantwoord.

Als ik me niet vergis zorgden vroeger de kloosters ook voor de eerste 'schooltjes'. In Z.O. Azië bij de Boeddhisten is dat ook zo.

Beste boontjes, het was niet allemaal verkeerd met die nonnetjes hoor.
Heb jij het beter gedaan? Wat was jouw bijdrage?
Think it over!

Laatst gewijzigd door luc broes : 16 augustus 2010 om 07:59.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden