Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS
Ik weet uiteraard dat de Fransen in het algemeen een hekel aan ze hebben. Maar ze houden hun problemen binnenshuis (zolang je ze niet lastig valt).
Laten we wel wezen, iedereen wordt in een keurslijf geperst, krijgt een sociaal nummer en mag achteraan sluiten in de rij.
Deze mensen hebben nog iets van vrijheid alhoewel ik geloof dat die vrijheid langzamerhand ook aan het verdwijnen is.
Overigens ben ik wel nieuwsgierig hoe die zaak in België is afgelopen. Ik hoor er niets meer over.
|
Als je een auto hebt, moet je een adres hebben, voor je verzekering, en andere auto- en identiteitspapieren...De zigeuner ( met Franse identiteitspapieren ) , zo vrij als een vogel in de lucht, bestaat al lang niet meer. Elkeen is netjes geregistreerd, en ingeschreven, velen betalen ook hun fraaie auto's en caravans op krediet, en werken, onderandere als itinerante gevelschilders. Ze krijgen daar van de Franse staat belastingsvermindering voor.
Met de Rom's uit het ex-Oostblok, vooral Roemenië, is het een ander paar mouwen, dat zijn autentieke armoedzaaiers, die zonder een rotte euro op zak tot in West Europa geraken, al dan niet met caravans, aan de randen van de stad of de baan bidonville's inéénknutselen, en hun brood verdienen zoals zij kunnen, vooral zakkenrollen , inbreken of georganiseerde bedelarij...
Die het land uitzetten is geen duurzame oplossing, vermits zij door het achterdeurtje terugkomen...Dit is allemaal een zand-in- de- ogen operatie van Sarkozy, een bliksemafleider om de aandacht van zijn frauduleuze financiële activiteiten af te wenden.