Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2010, 16:30   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knipptics Bekijk bericht
Ik heb mijn antivirusprogramma een drietal maanden geleden gedeïnstalleerd.
Het leek meer problemen te veroorzaken dan op te lossen.
Sindsdien leef ik zonder.
Zonder problemen tot dusver.

Iemand dezelfde ervaring ?

Of ben ik met vuur aan 't spelen ?
Ja... sinds jaren is de trend dat virussen gemaakt door de georganiseerde criminaliteit zich net gedragen alsof ze er niet zijn. Ze vertragen je computer amper, gaan je bestanden niet wissen of meer van dat leuks dat "for fun" hackertjes in de jaren 80-90 wel leuk vonden. Vroeger wilden ze je frustreren of hun kunstjes tonen of je installatie kreupel maken, vandaag willen ze je computer gebruiken. Ze zenden hopen spam mails maar wel matig zodat je niet merkt dat je computer trager wordt, ze lezen je logins en paswoorden uit. Het draait meer en meer om geld en het laatste dat ze dan nodig hebben is dat jij je installatie niet meer vertrouwt. Dus ze proberen zo onzichtbaar mogelijk te zijn terwijl ze hun werk doen en via het botnet spam versturen of naar huis bellen met informatie over jou.

Het is ook een risicofactor... Op windows (met zijn marktaandeel) kan je haast niet anders. Op Mac en Linux bestaan ook virussen maar hun marktaandeel is kleiner en de markt voor het grote geld dus ook. En serieus... een goede snelle scanner als NOD32 kost haast niets als je gegevens wat waard zijn of je aan online bankieren doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 augustus 2010 om 16:35.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden