Citaat:
Man uit Spa (43) vrijt al twee jaar met 15-jarige
In Wallonië is grote beroering ontstaan over een seksuele relatie van een man van 43 met een 15-jarige. Bovendien bekent het bizarre koppel dat ze al sinds twee jaar seks hebben. De grootouders van het meisje konden het niet meer aanzien en smeekten het gerecht om paal en perk te stellen aan de situatie. De man riskeert twee jaar cel, want volgens de wet is seks pas toegelaten vanaf 16 jaar. "Ja maar ik ben mijn leeftijd ver vooruit", stelt zijn 'liefje' die volgende week 16 wordt.
Serge (43) uit Spa is de vader van liefst zes kinderen. Eén van zijn dochters nodigde in november 2008 enkele vriendinnetjes uit voor een feestje. Eén van hen valt meteen voor Serge. Het is naar eigen zeggen echt een 'coup de foudre' tussen de twee. Het meisje is op dat moment nog geen 14 jaar, maar dat bekent ze pas drie weken later. Ze ziet er veel ouder uit dan ze in werkelijkheid is. Serge beslist toch om hun relatie voort te zetten.
Frituur
De man wil de celstraf van mogelijk twee jaar erbij pakken. "Als het moet, dan heb ik dat over voor onze liefde," verrast Serge in La Nouvelle Gazette. "De wet zal ons niet beletten om elkaar graag te zien. Toen ik haar leerde kennen, verminkte het meisje zichzelf. Sinds ze met mij is, voelt ze zich beschermd, geborgen. We hebben al grootse plannen. Ze moet absoluut haar opleiding weer oppikken tot ze 18 jaar is. Onze droom is om samen een frituur te openen in het noorden van Frankrijk. Dat is altijd onze gemeenschappelijke passie geweest."
Verbod elkaar te zien
Toen Richard Kaylen, de grootvader van het meisje, de relatie ontdekte, diende hij klacht in. 17 maanden lang deed het gerecht niets. Op 10 maart 2010 kreeg Serge een brief in de bus dat hij naar het politiebureau van Spa moest. Daar wordt hij meteen doorverwezen naar een onderzoeksrechter die een psychologische begeleiding beval. Serge mocht zijn liefje niet meer zien gedurende drie maanden.
Hard leven
"Dit is zo erg", zegt het jonge liefje van Serge. "Ik begrijp de wetgever, maar wij zijn verliefd en ik had zo'n hard leven dat ik mijn leeftijd ver vooruit ben." Serge pikt in. "We zouden zo graag deze wereld verlaten en samen gelukkig zijn. Het constante geroddel is zo zwaar om dragen." (kh)
|
Bron:HLN.be
Naar wat ik kan opmaken uit de tekst ,lijkt dit verhaal zich af te spelen in een marginaal milieu.
Maar door één bepaalde reactie op het HLN-forum maak ik mij toch een paar bedenkingen.
Iemande opperde er namelijk het volgende:
Citaat:
Ja, wat is hier de juiste reactie op? Half gedogend afkeuren, zeker als ze 16 wordt, kunnen ze er niet veel aan doen. En als ze zou omgedraaid worden: ne 16 jarige gast die een 43 jarige vrouw vogelt. Dan zat de helf hier wrs: "wa ne sjans heeft dieje kerel...". Twee maten, twee gewichten. Dat maakt deze zaak lastig om een deftige ethisch onderbouwde en doordachte mening op te formuleren.
|
En inderdaad, ik heb zo'n reactie's al vaker gelezen. Wanneer een vrouw van pakweg 45 seks heeft met een 15 jarige dan zijn de reacties helemaal anders dan wanneer het een 45 jarige man en een 15 jarig meisje betreft.
In dit geval is er een leeftijdsverschil van 28 jaar. Een 30 jarige vrouw die een relatie heeft met een man van 58.....we liggen er niet wakker van.
En ja, sommige meisjes (meer dan we vermoeden)van 13 of 14 hebben de dag van vandaag al een actief seksleven, dat ontkennen we ook niet.
Zelf ben ik van mening dat dit meisje eerder een vaderfiguur zoekt en ook effectief ziet in die 43 jarige man. En ook dat ze geen onderscheid kan maken tussen vaderfiguur en 'de man van haar leven' . Kan best zijn dat die man echt verliefd is op dat meisje en het goed met haar voorheeft. maar een 40 plusser die in bed duikt met een 13 jarige noem ik toch ziekelijk.

Maar waar trekken we dan de grens tussen pedofilie en echte liefde?
En tot waar mag en kan de wetgeving gaan? Want een jongen van 18 die seks heeft met een meisje 14 jaar is dus ook strafbaar en moeten we dan ook als pedofiel behandelen.
Gynaecologen schrijven de pil voor aan 13 �* 14 jarigen.....zijn die dan ook schuldig?
Ik had graag jullie mening hierover eens geweten.