Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2010, 16:47   #71
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik beweer ook niet dat al het geld naar SZ meot gaan, ik stel gewoon dat efficiëntie al veel zou helpen. Dan zou de belastingsdruk misschien eindelijk eens verlaagd kunnen worden wat dan weer positief is voor de werkgelegenheid. Ik vind het weinig geloofwaardig dat de politici spreken van iedereen de broeksriem aanspannen wanneer ze zelf zo met geld spelen. Ik voel me niet beledigd, ik ken je niet en dus kan je mening me gestolen worden maar iemadn direct een calimero complex toelichten is voor mij geen deftige tactiek. Dat mensen moeten kijken hoe ze kunnen opklimmen klopt natuurlijk wel Pixel.

Waarom krijg je er de bibbers van? Als we kijken naar de lonen en de bevolking, denk je dat de laagste lonen 1/10 zijn van de hoogste of spreken we dan van een veelvoud denk je? Het zijn uitzonderingen, dat ga ik niet ontkennen maar in bepaalde gevallen kan je moeilijk beweren dat ze hun verloning verdienen (ik denk dan bvb aan het koningshuis). Mijn "afkeer" (twijfel is correcter) is eerder gericht aan mensen die fortuinen erven waarvan we ons de omvang niet kunnen voorstellen. Mogen ouders hun kinderen cadeaus nalaten? Waarom niet, maar als je dan aan het type Rotschild denkt...

Ik stel niet "belast iedereen maar tot ze een maximum nettoloon hebben van 3000 euro", wel dat we toch kritisch moeten staan tussen de band prestaties/compensaties. Vooral dan bij openbare zaken betaald door de belastingsbetaler eerder dan in de privé. Dat ze in de privé hun managers betalen wat ze willen, zolang Jan Modaal er niet voor opdraait. Topmanagers bij de NMBS mogen ook goed beloond worden...als ze goed presteren en gezien hun prestaties mag ikd aar toch enkele "?" bij plaatsen me dunkt.

Ben ik te utopisch? Mogelijk alhoewel dat niet per definitie slecht is volgens mij. Zolang dit niet uit in extremisme om de ongewenste situatie te "corrigeren". Zaken zoals de functiewaarderingsdiscriminatie hoef ik toch niet te accepteren? Ik verwacht niet dat morgen iedereen een mercedes heeft, lijkt me ook niet wenselijk. Ik wens gewoon dat er minder armoede is maar dan wel eerder doordat er meer werkgelegenheid is dan door een gigantische uitkering voor iedereen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden